Primary Advertiser

היכל התהילה של הרכבים: מי מדהים את העולם כבר 40 שנה?

בשיתוף רנו קליאו

עודכן לאחרונה: 6.5.2021 / 16:30

העולם מתנהל סביב אייקונים וגם יצרני הרכב מבקשים להפוך את הדגמים שלהם לבלתי נשכחים. רק מעטים מצליחים במשימה, והם עושים זאת בזכות היכולת להשתדרג ולהפתיע. יצאנו למסע בין המודלים הזכורים ביותר של רנו, כל הדרך אל הדור החמישי של הקליאו

נהיגה ראשונה: רנו קליאו החדשה. יצרן, אתר יצרן
הקליאו ממשיכה את דרכה של רנו/אתר יצרן, יצרן

העולם שלנו מתנהל סביב אייקונים. אנחנו רואים סמל כלשהו ויודעים מיד למה לשייך אותו ואיך אנחנו מרגישים לגביו. אנחנו פוגשים מוצר מוכר ואהוב וחשים רצון ליהנות ממנו בעצמנו.

לכן, יצרני רכב רבים מבקשים להפוך את הדגמים שלהם לאייקונים. כמובן שמעטים הם אלו שאכן מצליחים לעשות זאת, כי כדי להיות אייקון, דרוש משהו מיוחד, יצירתי וחדשני, כזה שכובש את השוק, מושך את העין ואת תשומת הלב שלנו ונשאר חקוק בזיכרון. אז מה גורם לכלי רכב להפוך לאייקון? בואו ננסה להבין.

כמעט כל מי שגדל בשנות ה-80 זוכר היטב את הרנו 5, מכונית סופר מיני, עם סופר אופי. אבל למה אנחנו זוכרים אותה? בעיקר בזכות גרסת הקצה יוצאת הדופן שלה, ה-5 טורבו המקורית, בעלת המנוע המרכזי שהגיע ל-350 כוחות סוס והכל, במכונית במשקל נוצה, עם שני מושבים והכנה מלאה למרוצי ראלי. הגרסה ההיא עדיין מרטיטה את לבבותיהם של המוני נהגים שחולמים על אקשן בדרכי עפר, באליפויות העולם במרוצי ראלי.

בזכות הרנו 5 טורבו המקורית, והגרסאות ה"מרוככות" יותר שלה שיצאו בהמשך הדרך, נכנס הרכב להיכל התהילה של המוטוריקה, והפך לאייקון שהוא, עד עצם היום הזה. הרנו 5 הותירה חותם בדמות עיצוב ייחודי, אופי בלתי מתפשר, יוקרה ועוד, והצליחה להגיע לאנשים, לגעת בהם.

רנו 5. אתר יצרן
מיתולוגי/אתר יצרן

משם, המסלול נמשך הלאה והיום, אם תעצמו עיניים ותדמיינו את המכונית המשפחתית החלומית שלכם, בוודאי תחשבו על אייקון אחר מבית היוצר של רנו - הרנו אספאס. העיצוב החיצוני הנהדר שלה ותכנון הפנים המזמין ממשיכים להוביל עד היום את קטגוריית הרכבים מובילי הנוסעים והאספאס עושה זאת בזכות שילוב בין השימושיות מלאת המחשבה, שלוקחת בחשבון את צרכי ההורים והילדים גם יחד, והעיצוב שנחרט בזיכרון למרות שחלפו כבר כמעט ארבעה עשורים מאז שהאספאס הראשון ירד מפס הייצור.

וכעת, נכנסת לתמונה המכונית האייקונית הבאה בתור של רנו, ממשיכת דרכה של הרנו 5 המיתולוגית - רנו קליאו.

הדור החמישי של הקליאו שם חותם על הפיכת הדגם לאייקון. הדרך המוצלחת הזו החלה כבר עם הדור הראשון, גרסת ה-RSI, אולם היה זה הדור השני בגרסת הספורט, עם מנוע שני ליטר, 172 סוסים צוהלים, גיר ידני וחוויית נהיגה משובחת, שהבהיר לכולם - יש לנו כאן עסק עם משהו אחר, מיוחד.

בהמשך הגיעו גם גרסאות ה-RS, שהמשיכו את הקו הספורטיבי של הקליאו והציגו אף הן יכולות גבוהות, עד שברנו הבינו שבשדרוג הבא לא יהיה די בהתמקצעות בתחום אחד ובדיוק לכך מספק הדור החמישי של הקליאו את התשובות: שילוב בין היכולות הספורטיביות של כלל הגרסאות, לעיצוב ואבזור קולעים, כאשר הכל יחד מייצר אווירה של רכב יוצא דופן, אייקוני.

הקליאו בדור החמישי לקחה את העיצוב החיצוני של הדור הרביעי והקפיצה אותו, ובכן... דור אחד קדימה, עם שיפורים קטנים-אך-משמעותיים, כמו פנסי לד מלאים, חזית מושכת וחלק אחורי מחוטב. אך המהפך הגדול יותר מתגלה כשצוללים לתוך הרכב. שם, פוגשים מסך ענק ורטיקלי, תאורת אווירה, רמת גימור גבוהה ואבזור בטיחותי נדיב, דוגמת התרעה על רכבים בשטח מת, מצלמות היקפיות, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מהנתיב ועוד.

בזכות כל אלו, הקליאו בדור החמישי שלה העבירה את קטגוריית הסופר מיני לשלב הבא והפכה למכונית אהובה במיוחד בקרב קהלים שונים, מכל הגילאים וכל המינים.

בשיתוף רנו קליאו
  • עוד באותו נושא:
  • רנו קליאו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully